2010. február 5., péntek

Lazarus a kedvencem

Néhány évvel ezelőtt szükségem volt egy ingyenes, fejlesztői környezetre. Adatbázist kellett kezelnem és Windows alá kellett elkészítenem egy programot. Igazából pascal-ban tanultam a programozás alapjait, de nem okoz gondot más nyelven sem az algoritmusok megfogalmazása, sőt egy időben kerestem is a programozási nyelveket és próbáltam megismerni minél többet, legalább szintaxis szintjén.
Visszakanyarodva az eredeti témához: szóval rátaláltam a Lazarus nevű fejlesztői rendszerre ami nem más akart lenni mint egy ingyenes Delphi. Akkor még nem nagyon tetszett, nem volt igazán kiforrott, és más megoldást kerestem a probléma megoldására (PHP webes alkalmazás)
Nemrégiben újra találkoztam a Lazarussal és meg kell mondjam, egy nagyon rugalmas, gyors és tényleg teljesen Delphi kompatibilis rendszerré forrta ki magát. Nagyon jó a komponenstámogatása, rengeteg minden van hozzá. Azóta már fejlesztettem is vele egy jó kis leltározó programot, amit sikeresen használnak is.

Firebird adatbázist használok ami szintén ingyenes adatbáziskezelő. Az InterBase-ből lett továbbfejlesztve és folyamatosan fejlesztik még most is. Én az embended (beágyazott) szervert használom. Ennek az előnye, hogy nem kell adatbázis szervert futtatni, hanem natívan éri el az alkalmazás az adatbázist. Egyszerűen csak egy DLL fájlt kell az exe mellé másolni és már használható is. Természetesen ezen a módon csak lokális adatbázis kezelésről lehet szó. Az ilyen megoldásokra ezt tartottam a legjobb megoldásnak.

A Firebird szerverrel való együttműködésre a Lazarus nincs felkészítve, így kellett keresni egy komponens készletet amivel az adatbázis és a program közötti kapcsolat megteremthető. Erre a szintén ingyenes ZEOS DBO Lib volt a szimpatikus választás.

Ha valaki nem feltétlenül profi alkalmazás fejlesztő és szeret programozgatni, esetleg tud ilyen jellegű munkát szerezni, annak ajánlom ezt a hármast. Csodákra képes ez a teljesen ingyenes, szabadon használható fejlesztőrendszer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése