2010. február 3., szerda

Zaj nélküli torzított csatorna

Másfél éve vásároltam egy Peavey Bandit 112 kombót. Nagyon jó véleményeket olvastam fórumokon erről az erősítőről. 80000 forint körüli erősítőt kerestem. Aztán amikor meghallottam egyből beleszerettem. A TransTube áramkör (csöves hangzás tranzisztoros erősítővel) valóban csodaszépen szól. Nem annyira rideg a hangzása mint más tranzisztoros erősítőknek.
Node ami örökké probléma volt az a zúgás, amit a torzított csatornán hallottam. Nem az erősítő volt a hibás. Én a gitárra gondoltam, ami akkor egy Samick LK-45 volt. Aztán gitárt is váltottam és egy középkategóriás Ibanezt vásároltam mégpedig a 350DX jelűt. Csodaszép fekete szörnyeteg és a hangja a Bandittal megállíthatatlan....
De a zúgás ugyan úgy ott volt. Nem volt zavaró, lehet mellette játszani, de mégis ott van. Ha nyaki vagy híd pickupre váltok akkor még jobban csökkent, de apró piszokként ott volt. Tiszta csatornán semmit nem lehetet hallani.
Nemrégiben felhívtam az Amerika Hangját (Peavey disztributor) hogy vajon mi lehet ez a zúgás. Azt mondták normális jelenség a torzított csatornán.
Ma végre megoldódott a rejtély és megszűnt a probléma. Gitárkábelt vásároltam, mert csak 4,5 méteres kábeleim voltak. Nem szeretem a hosszú kábeleket ezért nem is volt hosszabb. A boltban rábeszéltek egy picit drágább ZZYZX Basics márkájú kábelre. 4500 forintot kóstált a 6 méteres.  Gondoltam megpróbálom. Azt mondta az eladó hogy gondosan bemért, tesztelt minden egyes példány, úgyhogy tényleg minőségi a cucc.

Gyanútlanul használatba is vettem a kábelt. Aztán bekapcsoltam az erősítőt, feltekertem a hangerő potit, beváltottam a torz csatornát és újra ránéztem az erősítőre hogy mi van vele. Egyszerűen néma maradt, mindaddig míg meg nem pengettem a gitárt! A kábel használatával, síri csend, egy pisszenés sincs, semmi sercegés, zúgás. Bekapcsolhatom a középépső single-coilt akkor sincs zaj! Aztán a következő meglepetés, maga a gitár hangja volt. Teljesen más, mintha vadi új húrok lennének a hangszeren. Dús felharmónikusok, vastag testes hang. A lényeg hogy nagyságrendekkel javult a felszerelés megszólalása, attól hogy 2500 forint helyett 4500 forintos kábelt használok! Csak ajánlani tudom. Éveken keresztül vacakoltam a zajokkal, ami mostantól csak rossz emlék marad.

1 megjegyzés:

  1. Szia, Nagyon szerencsés ember vagy.

    Én ugyanezzel a gonddal küzdök. Sistereg a Bandit és soxor mát zavaróan. Nem lehet kábel gond, mert ha kihúzom a kábelt akkor is csinálja.

    Tisztacsatornán teljesen elhallgat. Ez nem olyan zaj, ami kábelből ered, hanem sistergés.

    Nincs valami 5leted, kitől kérdezzem? A peavey-nél azt mondták, hogy vigyem be a szervízbe (200km). :))

    Üdv

    laci

    VálaszTörlés